Kalahari

8 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Mata mata

Vandaag aangekomen in Kgalagadi park en gelijk maar het park ingereden langs verschillende waterpoelen. Maar het is midden op de middag en bloed heet. Alle wild staat onder de bomen en geen roofdier te zien. Terug in het kamp blijken wij alweer een lekke band te hebben, daar gaat ons vroege vertrek morgenvroeg.
Om 5 uur begon er met veel lawaai een groep mensen op te breken, dus de halve camping wakker. Wij zij om half 6 opgestaan en met goede moed begonnen met band verwisselen. Het ging goed totdat de auto naar voren schoof en de krik er schuin onder stond. Voordat wij met hulp van enkele buurmannen de boel weer voor elkaar hadden was het inmiddels 8 uur. Op dat moment kreeg ik toch wel even een inzinking en wilde alleen maar naar huis.
Maar goed de boel ingepakt en op weg in de veronderstelling dat het voor de roofdieren toch te laat zou zijn. Maar niet lang onderweg spotten wij een cheeta die op de loer lag bij een groep springbokjes. Even later komen wij een moeder cheeta met 4 welpen tegen en als toetje een mannetjes leeuw. Al met al toch een goed resultaat voor zo'n omweg, het park lag behoorlijk uit de richting.
Het reizen begint vermoeiend te worden. Morgen terug Namibië in naar Keetmanshoop. De verzameling stempel in het paspoort blijft groeien.