Sossusvlei

1 oktober 2014 - Sesriem, Namibië

Na een hele koude nacht, 4 graden, de boel ingepakt en naar de Sossusvlei gereden. De eerste 60 kilometer over asfalt en de laatste 5 door het zand. De bandenspanning aangepast en rijden maar. Ook nu lukte het ons niet  en na een kilometer liepen wij vast omdat een andere auto ons inhaalde en ik op de rem trapte, moet je nooit doen. Maar gelukkig iemand van de pendeldienst heeft de auto weer vlot gekregen.
De sossusvlei ligt in het hart van de Namib woestijn en is een kleipan omringd door de hoge steenrode duinen. Wij zijn de duin via de duinrand opgeklommen en afgedaald via de zijkant naar de deadvlei, een kleipan met eeuwen oude verdroogde bomen. 'S morgens vroeg is het nog te doen qua temperatuur, nu in de middag is het 38 graden.
Na een ongelooflijke nacht met windkracht 8 en niet echt een stormtent op de auto zijn we vertrokken naar de Kalahari woestijn. Morgen zullen wij deze voor twee dagen geen doorkruizen.

1. Anne-Marie en Rian:
    1 oktober 2014
    Hoi Alie en Han,

Met zeer veel interesse lezen we telkens jullie verhalen. Leuk hoor om op die manier jullie reis te kunnen volgen.
    Wat máken jullie wat mee op allerlei verschillende fronten!
    Heel bijzonder en indrukwekkend.

Veel groetjes,
    Rian en Anne-Marie
  2. Maaike:
    1 oktober 2014
    Wauw wat een avonturen! Ik zal Famke morgen de struisvogels laten zien! Ze vond de tent op de auto ook al fantastisch :-). Geniet nog van de laatste week! Xx Maaike
  3. Marion Reinders:
    5 oktober 2014
    Hallo Han en Alie, zondagmiddag eens even goed en rustig gaan zitten voor jullie reisverslag! Wat een belevenissen, geweldig!
    Ik wens jullie nog een paar fijne laatste dagen, een onvergetelijke vakantie.
    Goede terugreis.
  4. Jaap en Doete:
    6 oktober 2014
    Dag globetrotters,

Wat vliegt de tijd...jullie Afrikaanse tijd... Wij hebben tot nu toe genoten van jullie avonturen. Nog een paar dagen volop genieten en dan...op naar het Hollandse land.
    Dat wordt vast afkicken...

Leafs, Jaap en Doete