Etosha

29 september 2014 - Sesriem, Namibië

Etosha

Vandaag naar Etosha gereden en hier zullen wij voor de komende 3 dagen op verschillende locaties verblijven. Onze eerste locatie is bij een oud, fraai wit compleet met kantelen en palmen, fort uit een Arabisch sprookje.
Onderweg kwamen wij door een gebied waar 20.000 jaar geleden een meteorieten regen is neergekomen het hele landschap is er door veranderd. De Hoba meteoriet weegt 50 ton en is de grootste op aarde.
In Tsumeb zijn we naar een museum geweest waar de 8 stammen uit Namibië laten zien hoe zij leven. Hier hebben wij ook een aantal originele, door de stammen zelf gemaakte, souvenirs kunnen bemachtigen.
In Etosha maar gelijk een rondrit langs waterpoelen gemaakt. Bij de eerste poel, 10 minute van onze kampeerplek, was het gelijk raak. Veel giraffe, olifanten, kudu  en impala. Vooral de olifanten zijn ontzettend leuk. De kleintjes waren aan het zwemmen met net het slurfje boven water. De giraffen bleven nog even op gepaste afstand. Toen de olifanten klaar waren gingen zij drinken. Een hele onderneming voor zo'n beest. Later nog een andere route gereden maar alle waterpoelen stonden droog dus geen wild meer gezien.

De tweede dag weer vroeg opgestaan en een aantal waterpoelen uitgezocht om te bezoeken. Onderweg kwamen wij vlak langs de kant van de weg een groep leeuwen tegen, twee vrouwtjes en een mannetje. Even later kwam er ook nog een zwarte neushoorn voorbij. Rond 13.00 uur waren we op de tweede campsite en hebben de rest van de middag heerlijk aan het zwembad gelegen.

Onze laatste dag in Etosha is begonnen. Zoals altijd weer vroeg op, 6.00 uur op en 7.00 uur rijden. Bij de tweede waterpoel was het al raak. Een groep leeuwen lag in het riet, helaas kwamen ze niet in beweging om te gaan drinken.

Wij waren nog bij een tweetal poelen die ontzettend druk bezocht warden door wild zoals gemsbok, struisvogel, zebra en giraf.

Bij alle campsites zijn ook waterpoelen maar ook hier moet je een grote dosis van geluk hebben. Wij gingen na het zwemmen nog even kijken en op dat moment kwam er een troep leeuwen over de vlakte naar de poel lopen om te drinken. Een fantastisch slot van 3 mooie dagen Etosha met een ongelooflijke variatie aan landschap en dieren.

1. Helma:
    30 september 2014
    Han en Alie
    Wij genieten van jullie prachtige reisverhalen,geniet er samen nog ff van!
    Groetjes van ons