Planet. baobab

18 september 2014

Het is in Afrika net een strafkamp 's morgens om 5.30 uur op en 's avonds om 21.00 uur naar bed. De plek waar we nu staan is zeker de moeite waard. De kampeerplekken liggen tussen de baobab bomen. De legende gaat dat de boom uit de grond gerukt is en met de wortels naar boven terug geplant is. Bij het centrale plein staat een boom van 2000 jaar oud. Vanmorgen hebben we een tour in de zoutpannen gemaakt. Onze medereizigers gingen er op een quad achter ons aan. Midden op de pan zijn we gestopt voor ons ontbijt bij een familie stokstaartje. Ontzettend leuk om te zien hoe zij hun kostje bij elkaar scharrelen. Zij ruiken de prooi en leven van schorpioenen en leggen op een dag een behoorlijke afstand af om aan voedsel te komen. De stokstaartjes leven in familiegroepen en als zij een andere groep tegen komen wordt er flink gevochten.  Hierna zijn we de zoutpan ingegaan en hier is helemaal niets. De gids noemde het " blind mans paridise". Ontzettend leuke mensen ontmoet vandaag, een vader en zoon uit België waarvan de echtgenote een boerderij is begonnen in Maun en een echtpaar uit Limburg die een aantal jaar in Malawi heeft gewoond en gewerkt als tandarts. Zij hebben al zoveel Afrika ervaring en hun verhalen zijn geweldig, de tips voor het vervolg van onze reis nemen wij natuurlijk mee.

1. Ingeborg:
    18 september 2014
    Leuk geschreven en fijn dat jullie er zo van genieten.