Game-drive Chobe

20 september 2014 - Chobe, Botswana

Om 05.15 liep vanmorgen de wekker af om op pad te gaan voor een game-drive in het natuurpark Chobe. De Zon kwam op en we zagen de nijlpaarden aan de oever van de rivier grazen. Ook een kudde olifanten had net een bad genomen en ging richting bush. Het grote doel van de ochtend is natuurlijk om de big kats te zien, zij zijn op dit uur van de dag nog actief. De gidsen staan met elkaar in verbinding om de plekken waar zij iets zien door te geven. En in eens zien we een luipaard lopend door de bush, een fantastisch gezicht. De auto's verdringen elkaar voor de beste foto's het is een beetje een chaos. Wij rijden verder en onze gids ziet ineens een leeuwin richting het water lopen om te drinken. Niet lang hierna komt er een tweede aan. Wij zijn als eerste ter plekke en hebben het beste zicht. Langzaam komen zij onze richting op lopen. Een van de leeuwinnen heeft jongen. En alsof het nog niet genoeg is komen wij op de weg naar buiten nog een luipaard tegen liggend  in een boom. Een onvergetelijke morgen.

1. Marja:
    20 september 2014
    Heey, wat nu??? Van het mooiste verhaal geen plaatjes??? Hebben jullie alleen met je ogen gekeken en niet door de lens?
    Dagelijks geniet ik van je schrijfsel, jullie maken iets heel moois mee. Leuk dat je zo trouw bent in het schrijven.
    Drink het in, alle ervaringen en geniet voor tien!

Groetjes,

Marja
  2. Eri Kloeze:
    20 september 2014
    Foto"s!!!!
    Wat een belevenis, wij gaan straks maar gewoon net als iedere zaterdag een drankje doen.